LinkedIn je alternativa ke klasickému životopisu. Vyzkoušejte ji.

Přemýšlíte o změně zaměstání a nebo jste bez práce a zrovna si říkáte, jak asi budete po tolika letech upravovat životopis? Dnešní doba nabízí mnoho způsobů, jak se prezentovat online. Jedním ze základních prostředů, které byste měli zvážit je sociální síť LinkedIn. Přemýšlejte o sobě jako o značce, kterou chcete dobře uvést a přesvědčit personalistu, že právě Vy jste ten správný kandidát. Potřebujete si vybudovat osobní značku. Pokud se Vám to podaří, budou Vás personalisté prostřednictvím sítě LinkedIn sami oslovovat.

LinkedIn je profesionální síť, kde se potkávají profesionálové ze všech oborů, diskutují, navazují kontakty. LinkedIn vám umožní získat doporučení od bývalých kolegů, představit se, prodat svoje zkušenosti, sledovat zajímavé osobnosti a společnosti, hledat nabídky práce  apředevším pak je tato síť využívána personalisty, kteří hledají třeba právě Vás.

Aby jste zde zazářili, je potřeba dodržovat pár pravidel. Nabízíme Vám pár tipů, jak se na síti LinkedIn správně prezentovat.

Titulek

Spolu s fotkou je to první věc, kterou ostatní uživatelé uvidí. Zamyslete se tedy nad tím, co chcete dotyčnému v prvních sekundách sdělit. V případě, že hledáte nové pracovní místo, určitě to v titulku zohledněte. Například pokud napíšete „Open to new possibilities, Ready to work on my future“ nebo jednoduše „Looking for new challenges“, dáte tím personalistovi jasně najevo, že jste k mání. Pokud jste zaměstnaní, ale nechcete úplně prezentovat, že uvažujete o změně, prodejte v titulku to, co umíte nejvíce!

Fotka

Nepodceňte ji... zapomeňte na to, že použijete fotku z dovolené. Na fotce musíte být jen Vy. Ne Vy s partnerem. Personalista určitě také nepotřebuje vědět, že máte pejska nebo papouška. Stejně tak je potřeba, aby byla fotka aktuální a nerozmazaná. Nezapomeňte, tady musíte vypadat profesionálně.

Klíčová slova

Na klíčových slovech opravdu záleží. Doporučujeme využít krátký odstavec označovaný jako „Souhrn“, kde o sobě napíšete pár vět.  Takový moderní průvodní dopis, ale nebuďte vypravěči. Popis všech aktivit, které jste dělali od střední určitě zaujme méně, než když vyzdvihnete, co se vám v posledních pár letech podařilo. Nezapomeňte, jde o to se prodat. Ale pozor! Nevymýšlejte si! Uvažujte jako HR manažer, který hledá člověka s vašimi zkušenostmi. Jaká slova musí zadat, aby našel právě Vás?

Skupiny

LinkedIn Vám umožňuje stát se členy skupin, které nějak souvisejí s Vašimi zájmy nebo pracovními zkušenostmi. Pokud bude personalista hledat zkušeného auditora, zabrousí nejspíše do skupiny pro auditory. Členství ve skupinách Vám také umožňuje zasílat zprávy ostatním členům, aniž byste s nimi byli spojeni. Můžete být členy až padesáti skupin. Na LinkedIn existují skupiny alumni, oborové, firemní.. určitě si vyberete.

Angličtina

Dokažte, že mluvíte anglicky a vyplňte si profil v angličtině. Stejně tak uveďte v sekci „Jazyky“, jak dobře cizí řeč ovládáte. Pokud znalosti neuvedete, snižujete šanci, že Vás personalista osloví.

Doporučení

LinkedIn umožňuje úžasnou věc, a sice doporučení. Určitě tuto možnost využijte a požádejte spolupracovníky nebo nadřízené, aby Vám napsali hodnocení. To se poté objeví u Vašeho profilu a personalista uvidí, že s Vaší prací byli ostatní spokojeni. Stačí pár pozitivních vět o Vás a opět máte větší šanci, že personalistu zaujmete.

A nakonec, buďte aktivní!

Nečekejte, až Vás někdo osloví. Vytipujte si, v jaké firmě byste rádi pracovali a jednoduše kontaktujte přímo HR manažera. Často bývají uvedeni u vypsaných pozic. Jednotlivé společnosti můžete sledovat a jejich aktuality se Vám budou ukazovat Vaší stránce. Objeví se vám tam automaticky i nové pracovní nabídky. Sledujte diskuze a komentujte. Dáte tak o sobě vědět.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku